Föräldrarna är viktiga!

Det är ni föräldrar som ska lämna era härliga barn till oss varje dag och för oss är det väldigt viktigt att alla  känner sig trygga och välkomna hos oss på Lilla Förskolan.

Tillsammans med er skapar vi den bästa möjliga miljön för era barn!

I vår verksamhet vill vi att alla föräldrar ska känna att de har inflytande och insyn i verksamheten.

Allas åsikt är viktig för förskolan och tillsammans vill vi skapa en härlig gemenskap, en trygg vardag och ett lustfyllt lärande för barnen!

Föräldrarna är viktiga!

Några ord från föräldrar på förskolan

"Det bästa med lilla förskolan, tycker jag, är att det känns så tryggt. Jag vet att mitt barn verkligen blir sedd varje dag och det finns alltid någon där för honom om det är något."

"Lilla förskolan är en trygg miljö där mycket tid tillbringas ute och i naturen. Vi uppskattar I ur och skur-profilen och hur barnen får lära känna årstidernas växlingar, insekter och växter, samt lära sig om allemansrätten."

"Förskollärarna är påhittiga, närvarande och bekräftande, och ser varje barn. Vår son pratar ofta om dem hemma och går dit med glädje. Inomhusmiljön är fantasifull och inspirerande, med en kreativ inredning."

"Under tio års tid har vi haft den stora glädjen att vara utkonkurrerade av Lilla förskolans personal när våra barn rangordnar sina favoritvuxna. Vill man att ens barn ska få ha den roligaste, varmaste, påhittigaste, mest lärorika och trygga förskolan så har man kommit rätt. Här får varje barn finnas med hela sin person och alla sina känslor. Här odlas nyfikenhet, mod och trygghet. Här blir hela familjen en del av gemenskapen, och här blir man sugen på en sladdis bara för att kunna stanna kvar lite längre när barnen växer ur förskoleåldern."

"Åh, jag hade kunnat skriva en uppsats! 😍"

"Lilla förskolan är en trygg, varm, kreativ och familjär plats. Vår fyraåring kommer hem och berättar allt från att han lekt jättemycket, att flugsvamp får man inte ta på men dom är fina, att myrorna hjälps åt att bygga en stack och att barnen hjälptes åt att bygga bilbana, till att han blev ledsen och kramade en fröken länge, att en bra kompis är snäll och att Helena gjorde en extramacka när han blev hungrig. Alla får synas och alla känslor får plats. En fantastisk plats att få vara barn på, och en trygghet som förälder - vi lämnar ju för en stund det allra finaste vi har. ❤️"

"När grabben sträcker upp armarna rakt upp och ropar "JAAAA FÖÖÖSKOLAAAA"

"En förskola ska vara trygg för barn och föräldrar! På Lilla Förskolan känner man sig välkommen och alla är delaktiga i allt som sker!"

"Vi valde Lilla Förskolan för att det kändes som en trygg plats att lämna våra barn på. En förskola som inte är för stor, så att alla barn får chans att synas. Personalen är underbar och det märks att de brinner för sitt jobb!"

"Att få se vad barnen ha gjort i bilder, via veckobrevet på mailen, är toppen!"

"En liten och trygg förskola med hemlagad mat. Välutbildad och duktig personal med glimten i ögat. De har tillsammans med barnen skapat en lugn och lustfylld miljö för barnen att utvecklas i. Levande miljöer som utmanar barnens kunnande och intressen. Tydligt kopplat till förskolans läroplan. Både barnen och vi föräldrar trivs jättebra på Härnösands bästa förskola."

"Personalen är mycket lyhörda för barnens behov och är måna om att vi föräldrar känner oss involverade i barnens vardag"

"Vi valde Lilla förskolan eftersom det kändes som en förskola som levde upp till namnet, alltså Lilla. Vi tilltalades av att förskolan var liten när det kom till gruppstorleken utan att det kändes som att man gjort avkall på personalstyrkan. Vi uppskattar också att förskolan är ute så mycket som möjligt och att man tar vara på tillfällen att vara ute i naturen. Lilla förskolan motsvarar våra förväntningar och mer därtill."

"Genom ert engagemang, glädje och kunskap känns det tryggt och bra att lämna sitt barn hos er! Väldugt varierade dagar med mycket utevistelse leder till att man dagligen har turen att få hämta hem ett glatt och nöjt barn!"

"Det märks på mina barn att de trivs! De är trygga och det märks att de utvecklas både som person och i grupp!"